18 juli 2011

Blommor blommor

När det vart färdigplanterat överallt i stan så fick vi med oss lite av det som blev över. Här är det jag fick med mig.



Lite amplar som kommunen kasserat tog jag hand om, vet inte exakt vad jag ska ha dom till, men jag kommer säkert på något kul. :)



I år planterade jag de flesta av blommorna i krukor. Hela bordet blev fullt!



Jag hittade en finfin dahlia på blomsterlandet som jag köpte mig. :)



Planterade en liten grupp i en större kruka.



Gurkplantorna tar sig sakta men säkert, tror visserligen inte att det hinner bli något på dom.



En örtagård i miniatyr. Här har jag i alla fall örter som bland annat citrontimjan, rosmarin, basilika, dill och chokladmynta.. mm



Tror jag kan glömma min paprika i år i alla fall....



Men min blomman för dagen har verkligen klarat sig bra i år! :D



Massa tomatplantor, måste verkligen plantera om dom om de ska ha en ärlig chans att kunna få någon frukt.



Mitt grönsaksland. Potatisen och löken har tagit sig bra i alla fall. Får se hur det går med moroten, salladslöken och persiljan som jag sådde häromdagen.. Är tveksam på om det blir något, men kul att testa!



Och min ampelställning. Inte bra för blommorna att stå i dom krukorna, så de kommer antagligen inte klara sig så bra, men den som lever får se! :)

Inga kommentarer: