21 april 2015

Rucklet i skogen

Min bror berättade för mig att de hade vart på promenad och hittat en stuga ute i skogen. Lite förfallen visserligen. Men med fint läge vid en orörd sjö. Han hade tydligen tänkt på mig när han såg det. Han vet väl att sådana projekt får mitt hjärta och arbetsvilja att glöda.

Tydligen har det bott ett par systrar där för massa år sen som levde självförsörjande, vilket gör mig än med nyfiken på huset och marken. Nu har jag visserligen tokfullt denna veckan med tanke på att det är marknadsdags igen på lördag. Men jag ska försöka ta mig dit för att få se det själv nästa vecka. Lillebror var snäll och tog en promenad till huset för att ta lite bilder åt mig. Visst ser det ganska förfallet ut, men det har ändå en viss charm! Och man kan renovera med begagnat material också.. allt måste inte kosta så fruktansvärt mycket pengar!




Inga kommentarer: