11 juli 2015

Skadegörelse på lotten...

Kom upp en dag till lotten, under studentveckan och lotten såg ut som ett bombnedslag. Hängmattan låg ner, blommor var bortryckta och förstörda. Först trodde jag att vinden vält hängmattan och att rådjur ätit upp blommorna. Men när jag kollade närmare så förstod jag att det var djur av rasen människa som varit där och vandaliserat.

Första grejen var fotspår i bäddarna. Ganska tydligt att det inte var djur som varit där.

Det var flera tydliga fotspår... större än mina fötter i alla fall.

 Blommor helt bortryckta ur krukorna

Det mesta av purjolöken spårlöst försvunnet

 Rotsellerin bara helt förstörd!

 Det mesta av penséerna bortryckta. En del rotklumpar låg kvar, en del var borta.

Nästan alla jordgubbsplantor som satt runt kanten borta. Och det konstiga är att det nästan uteslutande var borta plantor runt kanterna av bädden. Mitt på var det orört...

Till och med plantan i kannan var avnypt.

Medan andra blommor var helt orörda.

Hade det vart djur så hade de tagit resten av rotsellerin också.

Detta är en annan väldigt konstig sak. Här har alltså plantan tagits upp från brättet, krukan har tagits loss, blomman tagits loss och rotklumpen kastad åt sidan. Djur äter inte krukor vad jag vet, och krukorna var borta... Och då fanns ändå en hel säck med krukor precis intill.

Och ännu fler fotspår.

Man blir rätt trött alltså...

Jag åkte hem och tröståt lite chips och fick min kärlek besvarad från chipspåsen. Lite uppmuntran i mörkret.

Inga kommentarer: