18 februari 2010

Årets bekymmer

En dikt som jag skrev efter gymnasiet under perioden som jag bodde hos mamma...

Sommaren kom jag träffade dig
Allt var bra, du såg ju mig
På den trappan kom du ner
Jag ville ha dig mer och mer
Som jag ville du blev min
Och så klart jag blev ju din

När hösten kommer och det blir kallt
Då finns du hos mig överallt
Löven faller blir till jord
Jag saknar dina varma ord
Regnet slår som spön mot rutan
Dig kan jag inte vara utan

Vintern kom och ljusen brann
Hjärtat brister du försvann
Det fanns nån där som var bättre än mig
Vad var bättre snälla säg
Hjärtat dör och kvar står jag
Jag blir mer ensam för var dag

Våren kom jag såg ett ljus
En ängel landa utanför mitt hus
Du var min räddning som gav mig kraft
Jag fick en känsla som jag aldrig haft
Du skänkte mej mycket glädje men
Sommaren börjar om igen

Inga kommentarer: