02 maj 2010

Uppe med tuppen

05:39
Vaknar pigg och kry. Solen är på väg upp på himlen och det ser ut att bli en riktigt fin dag.

Kanske ska berätta lite smått om fredagen i Göteborg. Det började med att vi åkte in och tittade på cortegen. Riktigt kul att se! Sen gick vi och käkade på donken och sen gick vi ner till Nisse-platsen och sa hejdå till Therese. Efter detta funderade vi på vad vi skulle hitta på, så vi drog ner till Avenyn och började prata med ett par killar där om möjligheten till att hänga in öl i garderoben, men det var tydligen inte en bra idé. Så vi fick med killarna till en park där vi drack upp det mesta vi hade. Resten lade vi i Mathildas väska och gick sedan in på Exet. Vi hade riktigt kul och dansade hela natten. Eftersom det gick så dåligt med bussar så hade vi tänkt ta den som gick vid 7 på morgonen. Men vi kom inte med tåget förrän vid 16-tiden igår.
Väl i stan vid 17-tiden så följde vi Filip till bussen vid kampenhof och sedan beslöt jag och Mathilda oss för att gå upp till Dalaberg. När jag kom hem så var jag så trött så jag gick och lade mej. Somnade nog redan vid 19-tiden och sov ända tills nu. Känns riktigt bra att få ha sovit ut ordentligt för en gångs skull.

Vet inte riktigt vad denna dagen har att erbjuda än. Men jag ska nog ner till farsan en sväng i alla fall och se om jag inte kan fixa lite med bilen. Borde väll försöka få lite ordning i lägenheten också. Hade tänkt se till att pumpa upp däcken i min cykel, så kanske jag kan börja cykla till jobbet snart också.

07:52
Då har jag fått bort ett gäng maskrosor till från min uteplats. Har även pumpat däcken på cykeln. Då var den stora frågan ifall jag ska kolla på mina fröer och plantera några, eller om jag ska ta och mäta in min uteplats och designa den. Eller ska jag ringa farsan och dra dit eller äta lite frukost? hmm.. stora frågor detta.. börjar nog ändå med mina fröer.

Saker som händer i vår/sommar:
  • 24 April: Fest hos Wrap <----- Done
  • 24 April: Ed'smarknaden <------Done
  • 30 April: Cortegen i Gbg <---- Done
  • 8 Maj: Hingstsläppet på Bassholmen
  • 11 Maj: Negerbollens dag
  • 14-16 Maj: Båtdagarna i Uddevalla
  • 21 Maj: Mord på Villa Bro
  • 28-30 Maj: Hammarkullekarnivalen i Gbg
  • 28 Maj: Ladies Night på SoHo-club, Uddevalla
  • 29 Maj: Mord på Villa Bro
  • 6 Juni: Vattenkrig i Gbg
  • 6 Juni Picknickfestivalen i Gbg
  • 17 Juni: West Coast Riot i Gbg
  • 24-27 Juni: Midsommar i Halmstad
  • 8-11 Juli: Bluesfest i Åmål
  • 16-18 Juli: Fallens dagar i Thn
  • 19-24 Juli: Seglarveckan
  • 28-31 Juli: Fjordfestivalen i Ua
  • 10-15 Augusti: Göteborgs kulturkalas
23:21
Har lyckats bränna mej lite lätt på näsan idag, men det är bara att vänja sig för jag kommer nog få mycket sol i sommar.
Har varit hos pappa nästan hela dagen och grejat med bilen. Så nu är fjädern bytt. Den var av på två ställen. Draget är fixat, så nu går det att få loss och få på igen. Bara den sönderrostade balken som behöver svetsas. Har mutat mina bröder, så dem får 500:- var om de fixar det. Kanoners!
Nu ska jag sova så jag är pigg och glad på jobbet imorgon.

Inga kommentarer: