25 oktober 2010

Gravdekoration

Sitter nu hemma hos mamma och tittar på postkodmiljonären. Har varit hos mormor och gjort en dekoration till hennes dörr. Gjorde även en dekoration till morfars grav.

Fick med min 10-åriga kusin, Diana, i bilen till Ed. Hos skulle dansa 18.45 i Ed, så det passade bra att hon åkte med oss så vi kunde köra ner henne när tiden var inne.

Medan vi satt hos mamma och väntade på att klockan skulle bli såpass så jag kunde köra ner henne, så passade jag på att måla Dianas naglar. Vi hann till och med att titta på början av Alice in Wonderland.

När hon väl var iväg så kollade jag och mamma klart på filmen och slurpade i oss lite kålsoppa. Har suttit och stickat lite också, men jag känner mig faktiskt väldigt trött.

Mormor kom på idén att jag kan göra kransar och dörrdekorationer som jag kan sälja hemma hos henne. Det gör ju inte så mycket om de bara ligger där heller då de håller sig bra ute när det är kallt. Ganska kul ändå vad mycket man kan göra som man kan sälja. Det gäller bara att komma på någonting som folk faktiskt kan tänka sig att köpa. Det är visserligen ingenting som jag skulle kunna livnära mig på, men en liten extraslant kanske när man ändå inte har någonting att göra.

Kommer antagligen åka till min moster imorgon och beskära äppelträdet. Det är risigt och förvuxet och mängder av döda grenar. Det ska sannerligen bli en utmaning att försöka få ordning på det!

Nej, nu tror jag bestämt att jag ska ta natten. Tidigt visserligen, men kommer ligga och läsa en stund först.

Gnite!

Inga kommentarer: