15 november 2010

Saker som gör mig sur

* När jag köper nya rundstickor för 42:- och kommer hem och upptäcker att dem är av trä.
* När jag redan under första plagget råkar bryta av den ena stickan.
* När jag köpt ett dyrt kvallitétsgarn och det visar sig vara skarvat med en knut mitt i nystanet. Skärpning!
* När tredje lampan smäller på bara 12 timmar.
* När jag har satt igång och laga middag eller baka något och mitt i allt upptäcker att det fattas en ingrediens som jag var säker på att jag hade.
* När jag precis har diskat klart och hittar ett till smutsigt glas.
* När jag ska byta till vinterdäck när det är snökaos och upptäcker att ett av däcken är tomt på luft.
* När jag är duktig och tar med mat varje dag till jobbet och ändå får ett kostavdrag på lönespecifikationen!
* När jag försöker få tag på någon myndighetsperson och får svaret av en automatisk röst "återkommer den 16 november" eller "personen du söker är sjuk".

- Tur att det går att hitta lösningar på det mesta!

Inga kommentarer: