09 januari 2011

Massa stickat under vintern

Jag har stickat riktigt mycket under denna säsongen. Jag har faktiskt stickat och sålt såpass så jag har kunnat köpa mej en ny mobil. :)
Detta är några av sakerna som jag har gjort i vinter. Mer kommer det bli, har en del beställningar som inte är klara än. Bilder kommer så småningom.



Stickade denna döskallemössan mest för att jag ville prova. Mönstret är faktiskt rätt fräckt.



Erik ville ha mössan lite längre, så jag stickade på en svart kant. Och den blev faktiskt mycket snyggare så.



Stickade sedan denna, en lite längre mössa i koksgrå. Den ser svart ut. Denna var till min pappas sambo.



Vidare stickade jag denna mössa på beställning till Andreas.



Testade att sticka ett pannband till mig själv. Blev dock inte riktigt nöjd.



Var i Danmark för att fira mammas 50-årsdag. Köpte detta garnet som jag stickade en mössa av till mig själv.



Köpte även garnet till denna mössan. Hade tänkt sälja denna, så vill någon ha den för 150:- så är det bara höra av sig!



Stickade en lång svart supermjuk halsduk till min bonussyster i julklapp. Förlåt för den dåliga bilden!



Mössa stickad till mamma på beställning. Första gången jag stickat patent-stickning.



Fick även en beställning på en supermjuk rosa Hello Kitty Halsduk som skulle ges bort i julklapp. Det var ett jäkla meck att få den bra, men resultatet blev inte så pjåkigt ändå. Tror att den nuvarande ägaren är ganska nöjd. Detta är förresten första gången jag stickat mönster med många färger.



Stickade en mössa i julklapp till lillebror.



Och stickade en mössa i julklapp till pappa.



Stickade sockor i julklapp till bonusmorsan Eva.



Stickade sockor i julklapp till Thilda.



Stickade sockor i julklapp till Thezz.



Stickade sockor i julklapp till mamma.



Och stickade sockor i julklapp till mormor.

Inga kommentarer: