25 februari 2011

Förlovningsmiddag

Igår kom mamma hit för att tillbringa helgen här hos mig.

Våran dag har bestått i att handla mat, laga mat och planera inför en överraskningsmiddag för brorsan och hans flickvän som har förlovat sig.

Det blev en trerätters middag bestående av:
Förrätt: Räkröra i kexformar
Varmrätt: Potatisgratäng, örtagårdssallad, marinerad kyckling- och fläskfilé och trepepparsås.
Efterrätt: Glass i glas (gammaldags vaniljglass, banan, grädde, chokladsås, maräng, nougatkex och daimkulor.

Det blev riktigt gott... Enda missen var att brorsan och hans tjej hade varit iväg och käkat thaibuffé en stund innan. :/

De fick i vilket fall en dammsugare i kombinerad förlovningspresent och för tidig inflyttningspresent av mamma.

Av mej ska dom också få en sak, men inte förrän de flyttar in... ^^

Jag hade tänkt ta kort på matmyset idag, men jag glömde helt av det (antar att jag var på tok för hungrig.

Nu blir det natten för min del i alla fall. Jag är helt utslagen efter att ha ätit massa god mat.

Inga kommentarer: