07 juni 2011

Planteringstider

Nu har jag äntligen fått tummen ur att börja dona och fixa lite på min uteplats. Inte för att jag egentligen har gjort så mycket idag. Men jag började i alla fall med att sätta ner några groddade potatisar. Fortsatte sedan med att trycka ner en påse med sättlök.



Fortsatte sedan med att plantera några penséer som jag fick med från jobbet idag. Tycker det är synd att de bara ska slängas bort när planteringarna rivs.



Efter detta fortsatte jag med att plantera om några stackars tomatplantor som jag tidigare hade satt som pluggplantor. Det blev några plantor.. :/





Tog en bild på min lilla perennarabatt också.. den är faktiskt inte så tokig. Jag har trots allt pepparmynta och citronmeliss i den.. :)



Och här är min träd- och buskhörna.. Det är två små aplar, några hästkastanjer och ett par små lockpilar. Ska se om jag inte kan göra iordning lite bättre där så småningom..

Inga kommentarer: