28 augusti 2011

Kusin Diana på besök en helg

Förra hösten frågade jag min 11-åriga kusin om hon skulle vilja komma och sova hos mig någon helg. Av denna fråga blev hon eld och lågor. Klart hon vill komma till stora kusin Linda i stan! :) Efter massa tjat hela vintern och våren så passade det sig tillslut att hon kunde komma hit. Vi åkte för att fiska krabbor, men hittade tyvärr inga musslor. :( Så åkte vi till Emaus och tittade och gosade med djuren. Vi åkte och badade och vi åkte till ett par lekplatser. Tråkigt nog hade jag en del abstinensbesvär, så jag var nog inte så rolig. Men jag tror hon var ganska nöjd med helgen trots allt. :)

På Emaus har dom en alienkanin med stoooora ögon.


Dom har även en stoooor kanin som ligger och sover.. ^^


Och en ful minigris som är arg.


Och gulligt gosiga små kattungar :)


Dom har getter och killingar också. En av getterna kunde inte bräka ordentligt, så vi fick och ett gott skratt. :)


På dalaberg har dom byggt en ny lekplats, den provade Diana gladeligen :)


Hon var högt och lågt. :)

Inga kommentarer: