28 mars 2012

Lampan som fick nytt liv

I höstas var jag och rotade runt på min mosters "skräphög". Där låg massa saker som skulle slängas, saker bland annat från auktioner som hon ansett vart för dåliga för att sälja vidare. Jag letade runt där mest för att hitta gammalt trasigt porslin som jag eventuellt kunde göra smycken av (senare projekt). Jag hittade bland annat denna underbara lampskärm och en lampfot till en annan lampa. Min kreativitet väcktes direkt och jag fick med dem hem. :)



Den var varken hel eller ren i tygen, inte speciellt vacker heller för den delen. Men stommens form! NICE! Jag skalade av allt gammalt tyg, vilket tog ganska lång tid, och såg till min lycka att stommen i alla fall var lackad och hel! :D



Jag köpte en ljusslinga på IKEA med snöflingor och klädde in hela stommen och satte sedan fast lite färgglada prismor som jag hade sedan tidigare. Sedan satte jag i en glödlampa som jag tidigare målat med röd acrylfärg. Och resultatet blev lite kul sådär. En lampa helt i min smak! :)



Inga kommentarer: