26 mars 2014

Halv special

Halv special är helt perfekt när man är sugen på något gott, är hungrig men på tok för slö för att göra någon "riktig" mat. För det är just precis vad det är, enkelt, snabbt, mättande och gott. Riktig slöarmat! :)
Nu ska jag berätta hur jag gör.


Först slänger jag ner ett par korvar i stekpannan.

 Samtidigt sätter jag igång en kanna full med vatten på vattenkokaren...

När vattnet kokat upp efter ett par minuter så lägger jag en klick äkta smör i en plastbunke...

 Sen vispar jag ihop fluffigt pulvermos med elvispen.. Jag kryddar med salt och grovmalen svartpeppar.

Nu är det bara att bygga ihop sin halva special. Jag lägger korven i korvbröd och lägger på söt-stark senap, på med moset, sen ketchup och sist brukar jag toppa med västkustsallad. Smaklig måltid! :)


Inga kommentarer: