30 juli 2014

Skörd

Tog en tur till Dalsland och fick skördat en del i mitt grönsaksland där. Jag drog upp all lök, det mesta av spenaten, alla rödbetor och gallrade bland morötterna. Trodde inte att det skulle bli så mycket. Det mesta av löken lämnade jag kvar på torkning hemma hos farsgubben.


Egentligen vet jag inte vad jag ska göra med spenaten. Men man kanske kan ha spenat i wok? Annars får det väl bli i pajer.

Vissa rödbetor blev verkligen jättestora. Ska testa att lägga in rödbetor för första gången. Ska bli spännande och intressant.

En del morötter hade faktiskt blivit ganska stora. Och detta var som sagt ändå bara gallringen!

Morötter har verkligen en tendens till att kunna bli väldigt roliga!

 Efter skörden så åkte vi vidare till min far för att få ordning på grönsakslandet där och få ner diverse plantor. Detta tog resten av dagen/kvällen och jag var helt slut och vi stendäckade direkt då vi kom hem! jag var även trött hela dagen igår, och vad passar inte bättre då än att laga mat som går riktigt fort men ändå smakar bra. Det blev alltså köttbullar ala halvfabrikat och stuvade makaroner. Stuvade makaroner tycker förresten jag blir godast om man kryddar med socker, lite vitpeppar och persilja. Stekte även upp min första skördade squash. En jätteliten, men kunde inte låta bli att plocka den.. tihi!




Inga kommentarer: