14 juli 2014

Swedbank och stadshuset

Tog en sväng ner på stan idag för att skaffa mig lite mer kött på benen.

Åkte först till swedbank för att få veta mer om mina möjligheter till ett lite lägre eventuellt lån för köp av mark. Det var i princip tvär-nej direkt. Man ska ha 10.500:- över efter att alla utgifter är betalda för att man ska kunna få lån där. BAH! Lever dom i någon drömvärld eller? Eller vill de inte ha kunder? Jag kommer såklart leta mig vidare till andra banker som är lite mer humana och som kan anpassa kraven utifrån min privata levnadsstandard.

Åkte i alla fall vidare till stadshuset och besökte först byggnadskontoret. Där fick jag till att börja med träffa en kvinna som var snäll och skrev ut flera dokument med kartor med utritade strandskydd och markägare. PERFEKT! Nu kan jag åka ut och titta runt på markerna och sen börja ringa och terrorisera markägarna. Fick sen träffa en man som gav mig mer information om byggregler och info kring teknisk data, kontrollansvarig osv. Fick MASSOR av papper. Till sist fick jag träffa en kvinna på miljökontoret som berättade och förklarade jättebra om regler och hur det fungerar med avlopp och markbädd och vad som gäller kring strandskydd mm. Fick även där med mig massa papper.

Alla var väldigt hjälpsamma och jag fick ett riktigt härligt bemötande på mina konstiga frågor kring alla mina flummiga idéer. De alla tyckte att mina idéer är roliga och intressanta. Kan tänka mig att de tycker det är lite roligare när det kommer in någon som har lite skruvade visioner än när någon kommer som vill bygga ett "kattalog-hus" i ett helt vanligt tråkigt bostadsområde. Kanske till och med mina skruvade idéer kan hjälpa mig att få hjälp.. Bara för att folk är så nyfikna på hur jag ska klara av att genomföra mina idéer. Så länge man inte träffar på beigea byråkrater som bara tänker i fyrkanter så borde det gå. Och Uddevalla är en miljökommun med miljöprofil, så de borde verkligen vara för mitt projekt. Nu har jag verkligen massor av papper att läsa in mig på för att få mer kött på benen och för att kanske skapa nya frågor. Får bli soffläge någon dag med alla papper och överstrykningspenna.

Nu blir det natten för min del, för imorgon ska jag till skroten i Kinna och till Ullared.


Inga kommentarer: