07 juli 2014

Våtmarker

Åh äntligen ska jag få läsa den igen. Och jag kommer kunna läsa en om och om igen för jag fick den nämligen av bästa Thess! SUPERTACK! Detta är en av de bästa böckerna jag läst. För den är så extremt opolerad och befriande. Alla dom där sakerna som en flicka/kvinna inte ens "får" tänka, skriver författarinnan om helt öppet och ocensurerat. Den vrider sig bort från allt vad människan är lärd att tycka att man får prata om osv. Riktigt skönt och befriande som sagt att läsa.

Första bladet i boken; "Jag är väldigt mycket för äldrevård inom familjekretsen. Som skilsmässobarn önskar jag, liksom nästan alla skilsmässobarn, att mina föräldrar ska bli ihop igen. När behovet av vård drabbar dem, behöver jag bara sätta deras nya partner på ålderdomshem och sedan tar jag hand om mina skilda föräldrar hemma där jag lägger dem i en och samma äktenskapliga säng tills de dör. För mig är det den vackraste föreställningen av lycka. I slutändan ligger det i mina händer, jag måste bara vänta tålmodigt."
Detta är nog något av det mildaste i boken. Den behandlar allt från hemorrojder till offentliga toaletter och intimrakning. Säkerligen provocerande för många, men jag ÄLSKAR DEN!


Inga kommentarer: