21 augusti 2014

Skördeturné och chafför

Igår var jag ute och körde min bonusbror som skulle på arbetsintervju. Han skulle vara på intervjun redan 8 på morgonen, 8 mil bort. Hann inte få i mig någon frukost, höll på att krocka med en älg, fick ta en omväg eftersom det var en olycka på vägen. Men vi kom i alla fall i tid. Intervjun tog nästan en timme och jag passade på att läsa igenom dokument om halmbalshus under tiden. Medan jag satt i bilen och väntade på bonusbrorsan så ringde min fina moster och sa att hon hade frukost färdigt till oss. UNDERBART! Så efter intagen frukost gick jag ut och fick plocka massor av plommon.

Vidare till mosters butik där jag fick kollat över vad som blivit sålt osv. Blev lite fika där också. Vidare till mormor och skörda resten av grönsakerna som fanns där. Morötter har jag till förbannelse nu. Blev även potatis och palsternackor. Gulbetorna plockade jag upp också. De flesta var dock inte mogna, så de planterade jag sedan i grönsakslandet hos farsgubben. Blev inga bilder alls igår, för jag ville bara hem.

Just det. Bonusbrorsan fick jobbet. Så idag ska vi iväg och köpa busskort och skaffa skattesedel till honom. Efter regn kommer solsken!

Inga kommentarer: