27 oktober 2014

Byggnads, handla, leverans och mentor

Hade en extremt jobbig torsdag. Fackombudet som har hand om mina ärenden ringde på onsdagen och ville att jag skulle komma in till byggnads så att vi tillsammans kunde gå igenom mitt lönekrav grundligt, innan det skickas vidare. Han avsatte 4,5 timme till det. Jag passade på att boka in fler ärenden när jag ändå skulle dit. Jag visste att det skulle bli riktigt jobbigt, och jag har varit helt orkeslös nu i flera dagar efter den dagen.

Mötet på byggnads gick bra. Vi gick igenom lönekravet månad efter månad, så nu ska alla siffror vara i ordning. Beräkningarna blev klara några timmar tidigare än vi trott, så jag fick lite dötid och passade på att handla innan det var dags att åka in till stan.

Väl inne i centrum mötte jag upp en gammal vän som jag inte träffat på flera år. Jag levererade en beställning på sockor till honom och vi pratade lite snabbt innan det var dags för nästa träff.

Jag mötte upp min mentorsungdom och eftersom det var dåligt väder så gick vi och tog en fika. Milkshake var kanske inte det bästa valet en så kall dag. Jag frös som en vettvilling. Efter ett par timmar åkte jag hem igen, trött så in till döden, så det var i princip att störta i säng direkt.

Vad jag handlade:

* Flytande honung
* Honung
* Mjölk
* Potatis
* Senapspulver
* Hårdost
* Äppelcidervinäger

Än så länge går det bra med matuppdraget. Men jag har också fortfarande kvar en del varor som jag tänkt att jag inte ska köpa mer. Kommer utöka utmaningen en månad till.

Inga kommentarer: