17 november 2014

Årets första julmarknad

Nu är årets första julmarknad avklarad och nu är jag full av ny kunskap. Första dagen var det jättemycket folk, men nästan bara pensionärer. Den dagen sålde jag inte bra alls, men det gjorde inte de andra hantverkarna heller.
Andra dagen var en skolklass och sålde på marknaden också så då var det lite mer barnfamiljer på marknaden, men mycket färre folk. Men däremot sålde jag bättre, men det var fortfarande inte bra.
Summan av kardemumman är ändå att det var en ganska mysig aktivitet även fast jag har svårt för folksamlingar och var skittrött efteråt. Vi kommer nog vara med även på vårmarknaden de ska ha innan påsk.
Massor av nya idéer och inpiration fick jag under de två dagarna. Så även om jag kanske inte sålde jättebra, så blev bordet betalt och jag fick lite över det.
Nu börjar jag ladda för nästa julmarknad som är i Färgelanda om två veckor. Hoppas på bättre sälj då och ska se till att fylla på med fler saker i mitt lager.


Inga kommentarer: