23 november 2014

Nålbindningsnål

Fick för mig att testa den gamla tekniken nålbindning. Jag tog hjälp av youtube för att förstå hur man gör. Jag hade dock ingen nålbindningsnål, men använde mig istället av en annan nål, modell jättestor. Tyckte inte alls att resultatet blev bra. Det blev på tok för kompakt.

Jag letade på loppis efter nålbindningsnål, men hittade ingen där. Och otålig som jag är så gjorde jag mig en egen nålbindningsnål av en halv klädnypa av trä och med hjälp av en kökskniv. Den kanske inte blev perfekt, den den fungerade i alla fall bättre än den andra nålen. Nu återstår bara att sätta sig in i tekniken ordentligt och se om det går att förstå. Men jag får nog avvakta ett par veckor i alla fall så jag får klart allt för julmarknaderna först. Om jag nu kan hålla fingrarna borta. 





Inga kommentarer: