16 december 2014

Shoppinglista

Det känns så bra att mina shoppinglistor blir allt "renare". Nu är det väldigt sällan det är med några halvfabrikat med på listorna. Jag har en app på mobilen där jag skriver upp sådant som jag behöver köpa hem. Det är så bra, för den är alltid med.

Just nu på listan står:
* Clementiner
* Squash
* Paprika
* Champinjoner
* Jäst
* Kanel
* Salt

Sen är inte allt som jag handlar för tillfället rent på det sättet att allt är ekologiskt eller säsongsbundet. Men en sak i taget. Hade min ekonomi varit stabil så hade allt varit ekologiskt och därmed giftfritt. Well, den dagen den kommer. Men det är faktiskt mycket enklare än jag trodde att utesluta hel och halvfabrikat. Det svåraste är nog att låta bli viss glass och chips. Så jag kommer låta mig unna mig det ibland, men ska nog sätta en begränsning även där. Ska fundera vidare på det.

Inga kommentarer: