17 januari 2015

Satt min första potatis (för i år)

Idag har jag varit en tur till ett nerlagt kolonilottsområde. Tänkte jag skulle försöka hitta någon rabarberplanta att ta med till min lott. Tyvärr hade de rivit nästan allt redan, så det var omöjligt att hitta någon rabarber där. Ska ta en kik där till våren och se om något tittar upp ur jorden då. Jag fick i alla fall klippt lite pinnar av bland annat vinbär som jag tänkte göra sticklingar av. Får se om det går.


Tog en sväng upp till lotten efteråt med pinnarna och lite potatis som hade börjat gro.

Jag petade ner dem i jorden i växthuset. Så kanske blir rekordtidig potatis. 
Kanske fryser sönder. Kul att experimentera lite.

Rensade bort resten av ogräset i växthuset också när jag ändå var där. Har förresten frågat föreningen om det finns möjlighet för mig att hyra en lott till, och det verkar inte helt omöjligt. Jag får besked på onsdag.

Inga kommentarer: