09 januari 2015

Utemöbler och årets första rensning

Jag var som sagt och hämtade utemöbler igår som jag fick helt gratis. De blir helt perfekta där de står på lotten. En lätt rengöring behövs, sen kommer de se ut som nya! Nu har jag mätt in lotten också så jag kan göra en skiss. Varför är det så mycket svårare att komma på hur man själv ska ha det än att göra en ritning till någon annan? B.E.S.L.U.T.S.Å.N.G.E.S.T... Men jag ska nog kunna komma på något.


Jag kunde såklart inte låta bli att rensa bort ogräset i planteringslådorna 
i växthuset när jag ändå var där. Jorden var visserligen ganska kall, men fint blev det!
Jag behöver bara rensa upp mellan plattorna, lägga om dem och fixa nya kantstöd, så är jag nästan klar där. Eller ja, lite rengöring och målarfärg sitter nog på sin plats också. Och sen påfyllning av jord och jordförbättring. Men jösses, det är ändå bara januari! Haha!


Inga kommentarer: