28 februari 2015

Kolonilottsarbete

Eftersom det varit uppehåll idag så passade jag på att åka till kolonilotten och fortsatte att rensa lite där. Fick färdigt en liten bit av landet i alla fall. Så skulle jag behöva så något så kan jag göra det nu.


Jag började även ta bort lite av alla träbitar som de tidigare lottägarna haft som gång. Det såg för jävligt ut innan, och det ser för jävligt ut nu. Men jag ska få det att se bra ut, men med en snygg gång.


 Det blev en liten hög med brädbitar. Tänkte jag skulle skura av dem och pensla in dem med impregnering så fort det blir varmt i luften och de sätter igång vattnet på området. Så kan jag nog komma på något att använda dem till.


Kunde inte låta bli, så jag började rensa lite i grusgången på andra lotten också. Den lotten är väldigt blöt, så jag måste hitta på något sätt att dränera den lite. Fick hjälp av en kolonilottsgranne att lyfta bort gungställningen också. Jag hoppas det är bra väder imorgon också. Så kan jag fortsätta mitt arbete på lotterna.


Inga kommentarer: