25 februari 2015

Våfflor är gott

Rubriken är som lyder endast för att jag håller på att gräddar våfflor i skrivande stund. Det är faktiskt första gången jag använder mitt våffeljärn som jag köpte i somras. Tyckte det var dags nu. Dessutom så blev jag rysligt sugen på våfflor idag på jobbet, så det var mer eller mindre ett "måste". Hehe.

Jag har massor av pysselsaker halvklara. Ett par damsockor där endast trådarna ska fästas, två par disktrasor där och bara trådfästningen är kvar, sex dreglisar som behöver tryckknappar. Och sen har jag en hög med dreglisar som är nålade som jag försöker sy av så mycket jag orkar, ett gäng trosskydd som är utklippta. Dessutom håller jag på och stickar disktrasor på rasterna på jobbet. Bilder kommer så fort något blir klart. Risken är att det blir bildbombning i helgen. Men tyvärr är det nog så det kommer bli mycket framöver.

Rotade förresten lite bland mina vitlökar som jag satte på prov i pluggbrätte. Det verkar som att de faktiskt gror. Och potatisen som jag satte på test i växthuset är lite smått på gång också. HURRA! Borde förresten så fler frön, har ju ganska mycket som behöver ner i jorden. Hur jag ska hinna alla projekt som jag har på agendan nu, det vet jag inte. Men det får komma som det kommer. Jag är inte direkt den som ger upp i första taget. 

Inga kommentarer: