14 mars 2015

Kolonilottsarbete i solen

Idag har det varit riktigt härligt väder och jag har såklart passat på att fixa på lotten. Det första jag gjorde var att lägga klart gången i växthuset och foga mellan stenarna. Nu behövs det bara målas trädetaljer och jordförbättra, så är det klart i växthuset sen.


Jag hade lite gamla stenar som jag använde längst in på gången där det saknades en bit.


 Jag är faktiskt väldigt nöjd. Allt material är trots allt återanvänt!

 Planterade ner lite lök (pärlhyasinter och krokus) i detta blomsterfat. Jag var dock tvungen att slå några hål i botten med en spik först.


Satte blomsterlökar i min stora terrakottakruka också.


Fick även borstat av alla plankor mm som legat i gräset innan. Så nu går de att använda till något också.


Jag tog med en lykta också som jag hängde upp i växthuset. 


Och så byggde jag upp en planteringsbänk av gammalt material. Bänkskivan fick jag från en bortskänkes-sida på fb, och det jag byggt med är sådant som låg som gång i gräset på lotten.


Jag sådde spenat och rädisor i balkonglådor, så kan jag enkelt flytta ut sådderna om jag skulle vilja det.


Jag hann faktiskt skruva dit grejor så jag kan hänga lås på växthuset också.


Jag tror jag kommer kunna ha det riktigt gott i växthuset i sommar under regniga dagar. 


Jag fick dit en termometer också, så nu kan jag se temperaturen i växthuset. Sladden drog jag ut och stack ner i jorden, så kan jag även ha koll på jordtemperaturen. 


Inga kommentarer: