12 april 2015

Potager

Idag har det varit mer grävningsarbete. Fick min bror och hans sambo till hjälp och vi fick gjort jättemycket! Har en idé nu om att inte ha grönsakerna så mycket indelade, utan mer ha en potager. Alltså dekorativ köksträdgård. Kommer driva upp mycket av grönsakerna som plantor och sen plantera ut dem som "blommor" så det blir ett läckert hav av växter/grönsaker/blommor. Varför inte slå ihop det estetiska med det praktiska? Detta känns verkligen som mig!


Grävde upp en del gräslöksplantor som jag satte ner lite här och var i den färdiga bädden. Satte även in några plantor med akeleja, jordgubbar och fjolårets persilja som jag hittade på lotten. Allt lite huller om buller så det blir som en paljett av växter så småningom. Det fina är att man kan flytta växterna senare också ifall jag vill ha det på ett annat sätt. Satte en buske i mitten av bädden också för att få lite höjd och liv i planteringen.

Dessa gropar.. börjar tröttna något på att gräva. Men samtidigt vet jag hur bra det kommer bli, och då känns det genast mycket bättre! 

Och forsytian har börjat blomma. HURRA!

1 kommentar:

Sanna sa...

Läckert! Kommer bli tokfint! =)