12 april 2015

Upphöjda bädden

Var vid lotten i flera timmar igår och fick grävt lite till. Fick även jämnat till bädden där jag grävt klart. Det var mest sand som hamnade på toppen. Så jag toppade ytan med hästgödsel och torvströ och vände ner det med en grep. Satte ner några narcisser också så folk kan se hur jag tänkt det hela.


Jag har kvar några säckar med hästgödsel. Men jag kommer garanterat behöva åka och hämta mer.

Fick tipset att köpa en bal med torvströ att blanda ut i jorden istället för att köpa torvmull. En bal kostade 98:- tror jag på granngården. Mycket billigare än torvmull på säck!

Fick amerikansk blåbär och aronia av bror med familj när jag fyllde år. Ska bara komma på var jag ska sätta dem också.

Se så fint mina rädisor växer i växthuset. Om några veckor kan jag börja skörda!

Och potatisen som jag satte i januari har börjat kika upp! 

 Även spenaten kommer så fint i växthuset.

Inga kommentarer: