06 maj 2015

Andra lotten

Jag har faktiskt varit och grejat lite på andra lotten idag, även om det var riktigt blött och regnade en del. Sista gropen på första lotten stod det ganska mycket vatten i. Får väl se om det slutar regna någon gång så det kan torka upp igen. Gjorde iofs ett test i min djupgrävda bädd. Jag stack ner en spade ner i jorden och vickade lite och höll på så tills jag kommit en bit ner. Kom nog ner i alla fall en halvmeter och där var det inte så speciellt blött, så jag tror mina bäddar skyddar mot det där äckligt blöta som blir på andra lotten just nu.


Fick i alla fall grävt mitt första dike på andra lottens djupbädd. Det var blött i gropen redan när jag lämnade lotten, så förmodligen står den full i vatten också imorgon.


rensade lite till i grusgången också. Ibland undrar jag vad jag gett mig in på. Men så börjar jag fantisera om hur fint det KOMMER att bli senare i sommar, och då blir det plötsligt mycket trevligare.


Inga kommentarer: