11 juli 2015

Uppbyggnad av skrotnisses lekplats

Det var iofs nån månad sedan nu. Men jag var med och byggde lite på skrotnisses lekplats. Riktigt glad över att jag fick möjligheten att vara med på ett litet hörn där. Lekplatsen är verkligen tokläcker! Jag fick inte dela några bilder alls innan invigningen. Men nu kommer ett helt gäng bilder på hur det såg ut innan det var klart.

Här har de gjutit grunden till det gummerade berget. Kullerstenarna som är i nederkanten av husen fick jag äran att gjuta fast. Ordern var att det skulle se slarvigt och kladdigt ut. Det är rätt utmanande att tänka tvärtom, att det ska bli "fult".

 Jag bara älskar färgen på gungställningen.

 Här har jag också varit i farten och gjutit kullersten. Jag fick även uppgiften att foga plattorna.

 Allt är så snyggt och detaljrikedomen är total. Fantastiskt bra jobb!

Såhär såg labyrinten och entrén ut när det ännu inte var färdigt.

Mer gjutningsarbete.

Här har gummimattan börjat ta form. Och fogningen är i full gång i plattorna.

Ett plan byggt av en gammal Saab såklart.

Båda stugorna...

Riktigt snyggt staket. Jag frågade Frank som byggde det om han inte kunde komma och bygga sånt staket runt mina kolonilotter... hihi 

Tåget på plats

Det gick faktiskt att få fram ett ord! TJOHO!

En annan uppgift som såklart föll på mig var att plantera avenbokshäcken. En dubbel häck som ska växa ihop upptill så att det blir en tunnel för barnen att springa i.

Första lagret gummi på plats på berget

Andra häcken nästan färdigplanterad

Och båten på plats. Vill ni se det färdiga resultatet så åk dit! Det är sevärt för både barn och vuxna!

Inga kommentarer: