08 augusti 2015

Alla löften uppfyllda!

Sista december 2014 gav jag mig själv tre nyårslöften som skulle infrias under 2015. De var/är som följer:

* Gå plus varje månad ekonomiskt istället för att gå back.
 
* Öka försäljningen av mina handarbeten. -Jag kommer alltså lägga mer energi på att åka på marknader och att lägga ut annonser på nätet.

* Ha ett eget odlingsområde. -Ska kolla upp möjligheterna att hyra en kolonilott eller ett torp.

I och med att jag fick en heltidsanställning redan i januari, och att provanställningen gick ut i mitten av juli så har jag infriat första löftet.
I januari fick jag även tag på två odlingslotter som jag odlar på för fullt. Så även det sista löftet är infriat.
I dag satt jag och räknade på det jag sålt hittills under året och kom fram till att jag har sålt för ca 600:- mer än vad jag sålde för totalt under förra året, och än är det många marknader kvar. Alltså är alla löften uppfyllda och jag kan känna mig glad att jag klarat det. HURRA!!!!

Kanske dags att börja fundera redan nu på vad för mål jag ska sätta upp inför 2016. Nåväl, jag har trots allt några månader på mig att fundera.

Inga kommentarer: