30 januari 2016

Ordning i köket

Igår förtärde jag lite alkohol för ovanlighetens skull och satt och pratade halva natten med en god vän. Jag är inte riktigt som andra vad gäller dagen efter, så idag vaknade jag med en hejdundrandes energi och började direkt fixa och städa i köket. Har sorterat bort en del plastburkar från ett köksskåp och fått mer plats där. Städat micron, diskat, bytt gardiner och duk, fått ordning på bordet, dammsugit och svabbat. Så nu känner jag äntligen att det är ordning i köket. Eller ja, behöver fortfarande städa kylen, städa skafferiet och få ordning i en hylla i köket, men det får bli senare projekt. Just nu känner jag att det är viktigare att få ordning i hallen och vardagsrummet. Jag är lite trött på att behöva kliva över saker så fort jag ska göra något i lägenheten. Men jag känner att jag är på rätt bana nu! HURRA!




Inga kommentarer: