19 februari 2010

Jag älskar och såras

Denna dikten skrev jag i samma förhållande som var så frustrerande... Jag försökte verkligen med allt. Tur att man blir äldre och förståndigare! :)
Skrev den för ca 3-4 år sedan.


Jag älskar när du ser på mig
Jag älskar när du tilltalar mig
Jag älskar när du rör vid mig
När jag får ligga på din arm

Jag älskar när du berömmer mig
Jag älskar när du uppskattar mig
Jag älskar när du lyssnar på mig
Det gör mig så varm

Jag älskar när du håller om mig
Jag älskar när du ler mot mig
Jag älskar när du gör dig fin för mig
När du älskar mig

Jag såras när du vänder bort din blick från mig
Jag såras när du inte hör av dig till mig
Jag såras när du ryggar tillbaka från mig
När jag vill beröra dig

Jag såras när du ignorerar mig
Jag såras när du kritiserar mig
Jag såras när du inte hör mig
När du glömmer vad jag sagt

Jag såras när du vänder din rygg mot mig
Jag såras när du är arg på mig
Jag såras när du inte vill vara med mig
När du inte älskar mig

Men bara så du vet, jag älskar dig!

Inga kommentarer: