24 oktober 2010

Vanita i Lyxfällan

Oj, det var ett tag sedan jag publicerade någonting här nu.

Kan börja med att skriva att jag numera har ofrivillig semester på obestämd tid. Men det gör gott att få saker och ting gjorda som annars inte hinns med.

Har tillbringat helgen helt nykter ute hos Mathilda. Vi har målat krukor, bundit kransar och plockat svamp. Ja, det går faktiskt fortfarande att plocka trattkantareller, men det är nog i slutklämmen nu.

Har tillbringat veckan som varit med att titta på massa beck-filmer, stickat på sockor och bakat bröd. Har självklart läst en del också och gjort ca 11 liter äppeldricka.

Imorgon ska jag tvätta mellan sju och tio. Sen åker jag antagligen upp till Dalsland och tillbringar min vecka hos mamma. Tänkte beskära lite träd och höststäda lite hos mormor. Det uppskattar hon säkerligen.



Efter avsnittet av Lyxfällan här i veckan med Vanita så blev jag ganska paff. Hur kan en människa leva så som hon. Hon är verkligen min raka motsats. Hon lever bara för sitt utseende och kändislivet. Jag hittade iofs hennes blogg och har läst igenom den. Det finns ändå någonting som jag har fastnat hos med henne. Hon fascinerar mig på något konstigt sätt. Många av hennes tankar och värderingar är ändå ganska tänkvärda!

Nu ska jag sätta igång en beck-film och börja sticka på en ny strumpa. Over and out!

Inga kommentarer: