24 oktober 2010

Regnkläder

Har sett 18:e filmen i Beck-serien nu. Har passat på att äta kvällsmat (hembakta mackor med ost och ett stort glas daim-oboy) och sticka ca 5 cm på första strumpan i andra paret till Greniz.

Jag får inte glömma att betala räkningarna imorgon innan jag åker till Dalsland.

När jag var hemma hos pappa förut så fick jag syn på en papperspåse som stod i hallen full med regnkläder. Den typen av regnkläder som fiskare använder. Det finns inte bättre regnkläder om man vill hålla sig helt torr när man jobbar ute. Så jag passade på att låna med mig ett par orange byxor och en blå jacka. Perfekt om det regnar i veckan när jag klättrar i träden. Materialet är så grovt, så det finns ingen risk att det ska bli sönderrivet av grenarna.


Kommer antagligen få lov att vinterförvara min änglatrumpet i pappa och Eva's förråd. Då slipper jag köra den hela vägen till mormor. Måste bara ta reda på hur man ska skära ner den innan jag ställer den för vinterförvaring. Får ta och googla det någon dag.

Om ca 2 veckor är det Halloween. Jag kommer ha fest i vanlig ordning. Traditionsenligt med obligatorisk utklädning. Borde skriva inbjudningen ganska snart, innan folk bokar in sig på annat. Kanske hinner med det imorgon.

Nu ska jag krypa ner i sängen med 22:e boken i Sagan om Isfolket. (Efter nattaciggen då såklart.)

Gnite

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan bar instämma när det gäller sådanna kläder finns inget bättre Hälsningar från ja jag tror du vet vem sköt om dig så hörs vi