06 november 2010

Stalker

Jag funderar ibland på varför jag egentligen lägger ner massa tid på att kolla runt på bloggar och fb. Känner mej som en stalker, men det som man lägger upp på bloggar och fb vill man väll att folk ska läsa? Man låter sig alltså stalkas! Men vad är det egentligen för nytta med att läsa om vad andra människor har för sig och vad som rör sig i deras huvuden?

Jag tror att jag gör det för att jag lär mig massor på att "läsa" andra människor. Man lär sig om hur människan fungerar. Med andra ord kan jag lära mig en del om mig själv. Att det dyker upp en liten sak som någon annan har skrivit som jag tänker vidare på, gör att jag utvecklas som människa i mig själv och i mitt tänkande. Kan det inte vara så?

Jag tycker ju iofs att det är roligt att lyssna på random folk på stan, att titta på dem, hur dem beter sig i olika sammanhang. Jag tittar bara inte... jag funderar alltid på varför folk gör som dom gör. Man lär sig mer om andra människor än vad man kan tro genom att bara titta på dem.

Inga kommentarer: