24 juni 2011

Midsommar i Uddevalla

Jag hade mina misstankar om att midsommar firande i Uddevalla inte skulle vara mycket att hänga i granen. Jag hade helt rätt. Uddevalla är totalt dött på midsommar. Allt är stängt, alla krogar, alla klubbar och alla restauranger. Till och med donken är stängd. Inte nog med att det är stängt precis överallt, det syns inte till mer folk på stan än en hand full. Varför är jag här då? I år har jag verkligen varken haft ork eller lust att ta tag i någon form av planering. Det fick bli middag, dricka och sällskapsspel hos farsgubben. För tillfället sitter jag på bussen på väg hem. Hela nio personer har lyckats hitta bussen, inklusive mig då. Jag tycker att det ska bli riktigt skönt att komma hem och få krypa ner i sängen, även om jag kanske hade behövt en kram eller två ikväll. Men en sak är i alla fall säkert. Inte en midsommar till ska tillbringas i Uddevalla!

Inga kommentarer: