16 mars 2013

Lerbyggekurser och blickar uppåt

Har precis läst igenom utskicket från Lerbyggeföreningen och hittade där ett par intressanta kurser som jag vill gå i sommar. Jag såg även att man som volontär kan vara med på massor av olika projekt. En möjlighet att gratis få lära sig byggmetoden genom att själv bidra med sin arbetskraft. Utbyte av tjänster borde vara ett vanligare "betalmedel".

Jag tror att jag måste ta upp mina drömmar igen för att kunna må bra, jag måste utvecklas både mentalt och kunskapsmässigt för att må bra. Jag tror att jag även måste känna att jag faktiskt gör nytta för att kunna må riktigt bra. Jag vill hitta tillbaka till den goa, glada, drivna tjejen som jag vet att jag faktiskt är. Jag har räknat ut att jag har mått mer eller mindre skit nu i närmare två år. Jag måste vända om, måste titta uppåt, måste se mina möjligheter och börja bygga på MITT liv.

Inga kommentarer: