31 juli 2014

Knakelibrak i grönsakslandet

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är äntligen trädgårdslandet hos farsgubben klart. Här är lite bilder på en del av det som växer som ogräs just nu där.

Salladen är ändå ganska läcker med sina rosa toppar.

Passade på idag att få upp gurkplantorna lite med bambupinnar. Så nu är det mycket enklare att både vattna och att se när gurkorna mognar.

Så här blev landet. Mycket fint om jag får säga det själv! Tihi

Satte ner ärtplantor som jag förgrott i pluggplantor. Vet inte om det hinner bli något, men den som lever får se. Satte några bambupinnar på diagonalen så det bildar ett rutmönster också. Ganska dekorativt. Här syns också ganska bra hur vi satt skiffer på kanterna för att få en inramning av hela landet.

Squashen växer så det knakar. Kan nog börja skörda där på allvar redan nästa vecka. 

Växthuset har blivit till en djungel. Har vattnat lite där med gödselvatten och det tycker växterna om!

Snart kan vi börja skörda tomater!

Satte lite rädisafrön för bara ett par veckor sedan. Och nu kunde jag skörda de första rädisorna från den skörden. Fick skördat mig ett par västeråsgurkor också.

Inga kommentarer: