09 juli 2014

Nytt trädgårdsland

Igår eftermiddag/kväll åkte jag hem till farsgubben och planterade om lite grödor. Pappa började fräsa upp gräsmattan för att göra trädgårdsland. Jag började plocka grästuvor och fick fyllt fyra skottkärror med tuvor innan vi till slut gav upp för kvällen. Då var nog klockan närmare 22. Får fortsätta arbetet imorgon. Kommer nog dock ta sin tid innan vi fått ordning på landet och kan börja plantera där. Well, det får ta den tiden som krävs.


Här är ett litet växthus i plast som bonussyrran och jag lyckades få ihop utan beskrivning. Det lyckades jag såklart fylla utan problem.

I växthuset har jag just nu sallad, salladslök, purjolök och paprika.

Vi hade haft en hare på besök, hittade nämligen harlortar i en jordgubbskruka, plus att spenaten var avgnagd. Flyttade därför upp dem på ett litet bord, så kanske det blir svårare för haren att äta upp min kära spenat. Bonussyrran hjälpte till att så sockerärt och brytbönor och buskkrasse i pluggbrätten.

Jag har så många squashplantor. jag vet att jag är knäpp, men jag borde lära mig något på att så så många plantor. Behöver kanske inte så många till nästa år. 

Här har vi lite tomater som jag äntligen fick stöttat upp igår. Tidigare husägare hade sparat bambupinnar, från en buske på tomten, så det fanns mycket att stötta upp med. Inne i växthuset passade jag på att binda upp gurkplantorna som börjar få frukt.

Jag har visserligen massor av gurkplantor också, så vi får väl se om jag kan få någon frukt på dem.

Inga kommentarer: