26 september 2014

Kvittosortering

Har varit jätteduktig med att spara på kvitton och bokföra alla inköp jag gjort. I alla fall 2010 och halva 2011. Efter det har jag bara varit duktig på att samla på kvitton. Har hela tiden haft i tankarna att bokföra allt i efterhand så småningom. Nu har jag kommit till det tillfället, så igår satte jag mig ner och sorterade alla kvitton efter årtal. Det blev fyra rejäla högar med kvitton från 2010-2014. Hade lyckligtvis redan sorterat några av månaderna från 2011, så jag har faktiskt hunnit bokföra juli och augusti 2011. Bara resten kvar. Men ska bli skönt när allt blir klart.

När jag kollar på mina inköp under 2011 så får jag lite ångest. Jesus amalia vad mycket skit man kan köpa. Och då speciellt i matväg. Ska bli riktigt intressant att se hur utvecklingen sedan dess har gått. Vad jag lägger mindre pengar på, vad jag lägger mer pengar på. Och att kunna se vad jag kan spara in mer pengar på.


Inga kommentarer: