09 januari 2016

För mycket!

Ibland, inte särskilt ofta, men det händer faktiskt att jag behöver ha tag i någonting som finns i mitt 43 kvm stora hem. Jag vet att det finns där någonstans och letar överallt utan att finna det jag är ute efter. Däremot hittar man mängder av saker som man glömt av att man hade och tanken kommer som en tung sten "ja det var ju det där jag skulle fixat för 4 år sen". Då, just DÅ, kommer den där känslan att man har lite för mycket av allt. Lite för mycket saker, lite för mycket att göra och lite för mycket att få ordning på. Känslan över att man verkligen måste ta tag i allt en gång för alla biter sig mer och mer fast i tanken. MEN... var börjar man då?

Mitt liv är just lite sådär. Alltså sådär så man inte bara kan avbryta och börja mitt i. Just för att det är så urbota mycket av allt. Lindas extra allt. Det är som ett stort garntrassel där flera nysan har trasslat ihop sig till en enda stor härva. Skulle jag bara börja dra i trådarna mitt i så kommer trasslet bara bli ännu värre att reda ut. Jag måste börja försiktigt i ena änden och ta bit för bit för att kunna få ordning så lätt och smidigt som möjligt. Börja med disken kanske?

Fast nu är det lite så att jag behöver just det där mönstret jag letade efter för att kunna börja reda på ett av de där nystanen som är inblandat i trasslet och jag kan för allt i världen inte finna det. Det lutar åt att jag kommer bli tvungen att rita ett nytt mönster. Vilket iofs bara känns mer jobbigt än vad det faktiskt är.

Well var sak tar sin tid och jag ska nog ändå börja med disken, så får jag i alla fall börja trassla ut en annan del av röran.

Inga kommentarer: