04 januari 2016

Ordning och reda

Jag var i bokhandeln i mellandagarna för att köpa en ny kassabok. Kom då på att jag även behöver en ny kalender. Jag gick och tittade bland de som fanns inne, men jag kände inte riktigt att någon passade mig riktigt i smaken. Men så fick jag syn på filofaxerna som stod i en monter bakom disken. Jag pratade med en av tjejerna som jobbar där och kom till slut fram till att en filofax passar mina behov utmärkt. För det första kommer jag slippa att köpa nya almanackor varje år. Det räcker att köpa ny kalender till filofaxen, vilket spar rejält på miljön. Jag får plats med kassabok, miniräknare, anteckningsblock, penna osv i den. Den är gjord av riktigt läder vilket gör att den kommer hålla livet ut, samtidigt som att den inte innehåller massa giftiga konstmaterial. Visserligen kostade den en del, men jag kommer tjäna in det i längden. Det blev en riktigt bra julklapp till mig själv! HURRA!


Inga kommentarer: