07 februari 2016

Restgarnsockor

När jag stickar sockor så får jag ganska mycket restgarner. Det blir många bebissockor av restgarnerna, men det som inte ens räckr till de minsta sockorna ligger mest och samlar damm. Tidigare har jag stickat äggmössor i mängder, men marknaden för äggmössor är inte i prportion till den takten jag kan sticka äggmössor av restgarn. Så nu har jag kommit på att jag kan sticka plagg till mig själv av alla småsnuttar. Först ut blev ett par sockor till mig själv. Totalt innegåller detta paret 24 olika garnsnuttar. Den som inte har förstått att jag älskar fäg i alla kombinationer, kanske kan börja ana det nu.
   Nöjd blev jag i alla fall, och nästa på tur blir ett par mamelucker och ett par långkallingar av restgarner. Detta är projekt som kommer ligga över lång tid som jag kommer sticka på allt eftersom jag får restgarner.


Inga kommentarer: