19 april 2010

Äkta kärlek

"Men jag har tappat hoppet om det ni kallar äkta kärlek.

Jag letar och söker, ensam i mörkret.
Sitter å väntar tills känslan går över.
Jag vill finna den rätta pojken i livet
och hoppas inombords att jag hittar dig med tiden,
men nu sitter jag här utan någon alls.
Vill men vågar inte ta de första steget, för de skrämmer mig.
Jag vet att du finns där någonstans, fast jag inte känner dig.
Vill ha nån som värmer mig och nån som älskar mig tillbaks,
och söker du mig älskling, så väntar jag.
Tiden har gått, och kärleken är ett minne blott.
Jag finner inget hopp, ärligt så vill jag inte minnas nått.
Nej du gömmer dig för mig och visar inte ansiktet.
Kommer jag hitta nån? Jag vill se in i framtiden.

Långa dagar, utan nån att krama om.
Ingen kärlek för jag saknar sånt.
Har aldrig hittat den rätta vägen.
För jag saknar de ni kallar äkta kärlek.
Är ensam nu, men de kan hända att vinden vänder.
Jag har väntat, med ängslan men de verkar som inget händer.
Är och förblir, ensam.
Väntar på att vindarna ska vända.

Jag väntar och tänker, ensam med känslor.
Pojkvän i livet, ja längtar efter
att få älska nån och att få bli älskad,
att få ha nån här och att inte va så ensam.
Men de är bara drömmar och inget mer.
För den erfarenhet av kärlek som jag har är inge vidare.
Har gett bort mitt hjärta två gånger, men båda gånger fick jag knivar i det.
Vågar inte testa, utan att va säker.
Blir de samma sak igen, (fan) då slutar jag med kärlek.
Men säger emot för jag vill ha nån.
Ja vill ha nån att krama om.
Att dela min glädje och dela min sorg med.
Men står ensam kvar, efter alla har begett sig hem.
Samma sak igen, förblir utan hjärtevän.
Ensam hem till min kudde och till min säng.
Längtar tillbaka för vinden har vänt.
Allt går om igen, samma känsla varje dag.
Finns de nån där ute som är lika ensam som jag?
Jag hoppas ( hoppas ) och ber, att kärlekens vindar vänder snart.
Långa dagar, utan nån att krama om.
Ingen kärlek för jag saknar sånt.
Har aldrig hittat den rätta vägen.
För jag saknar de ni kallar äkta kärlek.
Är ensam nu, men de kan hända att vinden vänder.
Jag har väntat, med ängslan men de verkar som inget händer.
Är och förblir, ensam.
Väntar på att vindarna ska vända.


Tröstar mig med skrivande, mitt liv går vidare.
Och jag sitter ensam utan någon vid min sida, men tills vidare
söker jag kärlek i musiken, än så länge min enda kärlek här i livet.
Den enda trogna som är bredvid mig.

Jag vet att du finns där någonstans, fast jag inte känner dej.
Finns det nån där ute som är lika ensam som jag?"

Kunde inte sagt det bättre själv. Men jag känner mej egentligen inte helt ensam, har ju så många underbara vänner och en helt underbar släkt. Men visst kan man sakna kärleken ibland... Men som RMK sjunger, så finns han nog där ute någonstans och kommer till mej när tiden är en rätta.

Inga kommentarer: