20 april 2010

Dag två, Vecka två.

05:55
Äntligen har jag kommit upp i bra tid. Jag är i princip klar för att åka, ska bara måla på lite mascara och borsta tänderna. Sen kan jag åka till jobbet. Oh vad jag älskar att jobba! <3

16:30
Dagen avklarad utan större bekymmer. Har iofs haft en neråt-dag idag. Konstigt nog verkar jag vara lättläst. Syns det verkligen så tydligt på mej när jag faller in i mina djupa stunder? Skönt att veta att jag har folk att prata med när de stunderna faller på... Finns en viss risk att de stunderna kommer komma fler gånger i vår/sommar. Det kan vara lite frustrerande när mina vänner talar om saker för mej som jag faktiskt inte kommit till klarhet själv med än. Eller så kanske jag rent av blockerar det för att skydda mej själv? Men jag förstår att tre personer kan inte ha fel. Ja, jag förstår, jag har fattat. Jag vet nu... Känslan är ändå frustrerande. Jag vill nog egentligen inte ha känslan... eller vill jag? Jag känner mej så splittad. Jag ska aldrig med säga "Jag ska inte", då blir det exakt tvärt emot. Men det är faktiskt inget att stressa upp mig över, allt blir ändå som det blir. Saker och ting kommer lösa sig med tiden. Det värsta är att vägen dit kan vara ganska svår. Ibland känner jag mig lite nere, ibland superglad, ibland får jag nästan psykbryt, ibland coollugn och ibland bara jag skrattar åt allt. Ne, jag vet faktiskt inte. Ingen idé att försöka analysera kring saker och ting, allt kommer att visa sig tillslut ändå. Kommer tills vidare omge mig av underbara människor/släkt/vänner och roliga aktiviteter av diverse slag.
Ne, fy vad djup jag blev nu, samma nu som hela dagen i princip. Ska nog se till att få tag på Greniz och fördriva denna eftermiddagen med en promenad eller fika möjligtvis.

20:46
Har varit och umgåtts med Greniz en liten stund. Drack lite te och pratade massa. Det är fantastiskt vad underbara vänner kan göra för humöret. Jag blev på riktigt bra humör efter en liten stund. Härligt att det smittar av sig också! :)
Så stod vi ute på balkongen och tog en cigg och då var det två ungar från grannlägenheten som började hänga sig över räcket och frågade massa. Väl inne igen så ser vi hur dom fortsätter hänga sig över för att titta in i vardagsrummet där vi sitter. Till en början var det ganska charmigt, men det blev lite frustrerande efter ett tag. Haha!
Nästa gång vi var ute och rökte så började det snöa. Lagomt kul när snön nyss försvunnit. Men som tur var så försvann den med en gång. Idag hade jag tänkt komma i säng i lagom tid och inte vid halv ett som senaste veckan. Orkar inte med att sova 4 timmar/natt. Ska se till att koka ett par ägg direkt. och värma mej lite mat. Sen kanske jag kan somna till något dåligt tv-program på kanal5play.se. I'll be back for more..!

22:15
Har precis satt äggen på kokning, men är inget mer jag behöver göra innan natten ändå, så ingen panik i lägret.

23:36
Äggen är klara och jag har tagit nattaciggen. När jag var ute och rökte sprang det en räv över parkeringen i världens fart. Kan inte annat att säga att man ganska ofta ser lite annorlunda saker när man tillbringar en liten stund på min uteplats såhär på kvällen. Nu ska jag lyssna på ett par låtar till som jag har blivit totalt beroende av. Sen blir det till att krypa ner i sängen och somna med kudden i famnen. Over and out!

Inga kommentarer: