21 april 2010

Mitt i veckan

20:52
Har haft en halvbra dag på jobbet. Har varit så jäkla trött och lite filosofisk idag också. Men jag har haft riktigt jäkla kul i alla fall. Skrattade så jag trodde jag skulle vika mej dubbel efter en incident i elbilen. Robban + elbil + snickare verkar inte vara en bra kombo. HAHA!!

Stressade mej iväg till besiktningen efter jobbet och hade även där riktigt kul. Det började med att jag skulle dra bak sätet för att besiktningskillen skulle kunna komma in. Men det tog tvärstopp. På golvet bakom sätet hade jag nämligen en jordsäck, två tomma oljedunkar, stövlar och lite annan skit. Så det var bara att börja lyfta upp skiten till sätet istället. HAHA, kan ju säga att han inte hade lätt att komma åt för att kolla bältena i baksätet! Sen undrade han vad jag jobbar med eftersom jag hade så mycket skit i bilen, och jag berättade att jag är parkarbetare i kommunen. Så kom det fram att han också hellre arbetar utomhus och gärna skulle vilja ha mitt jobb. Sen hissade han upp bilen och vi gick under den. Så sa han att han har jobbat en del utomhus och då med att testköra bilar på Volvo och Saab. Och han har även jobbat på rallyskola. "Ooooh, vad kul det låter" sa jag och han sa att det är som att syssla med en hobby, fast med betalt. Helt plötsligt säger han "Du, jag vill ge dej ett tips, bli bara inte arg på mej nu, ett litet tips bara. Sluta rök! Du är en så snygg och fin tjej så du ska inte förstöra det med rökning. Tänk om du kanske ångrar dej någon gång och tänker 'det var ju den där besiktningskillen, fasen också'" HAHAHAHA! Sen verkade det som att oljetråget läckte lite, men inte så farligt mycket ändå, så han skrev aldrig upp det. Vidare så började han kolla balkarna, jag visste visserligen att en var extremt rostig, men inte att hela jäkla balken var sönderrostad! Haha. Så där fick jag min första anmärkning. "Hoppas din pappa har svets" sa han och jag berättade att brorsan är krockskadereparatör. Sen hissade han ner bilen en bit och kollade i hjulhusen där han såklart upptäckte en fjäder som var av. (Anmärkning nr 2). Men däremot upptäckte han inte hjullagret som nästan är skrot och stötdämparen som glappar som fan.
Sen går han bak och kollar draget och säger "har du haft loss detta någon gång?" "Nej, jag har aldrig rört det", sa jag. Då satt tydligen draget fast och det var inte bra. Ett demonterbart drag ska man kunna demontera. Det ska INTE sitta fast. ^^ Så sa jag, "jaha, en dom till alltså" och får ett liten ledsamt svar "ja, jag vet, förlåt!". Sen hissade han ner bilen och säger "hoppa in, nu ska vi ut och köra lite rally!" Så när vi var ute och körde så snackade vi om hur trötta vi var och hur illa det egentligen är med facebook som får en att vara vaken så länge.
Sen var det dags att kolla avgaserna... "Sitt kvar, jag ska bara koppla på slangen" och vi sitter och tjatar en stund till... funderar bara på en sak såhär i efterhand... kan man verkligen få 0,0 i värde i både CO, CO 2500 och HC???? Plus att LAMBDA värdet var perfekt? Oo
Väl inne igen så får jag mitt lilla papper med domarna på, ombesiktning så klart. Så sa han att han glömde skriva med som punkt 4 "Sluta röka".. och tyckte inte att jag skulle åka in på efterkontrollen utan att ha bokat tid först. "Annars kanske du får stå och vänta 1,5 timme där ute". HAHAHA, jag hade alltså riktigt kul på besiktningen. Varför klär sej tjejer i korta kjolar till besiktningen? Sånt behöver inte jag göra, jag bara är mej, så flörtar dom med mej istället! HAHAHA

23:48
Sova nu, före 00:30, helt otroligt!!! :D

4 kommentarer:

Tezzla sa...

Haha klart de gör..när de träffar fröken bohuslän vore de ju galna att låta bli!! :D
Dessutom tycker jag han verkade vara ganska smart!
Funderar du på att sluta röka nu eller? ;)

Tjejtjejen sa...

Haha, nej, det håller jag med om, är ju svårt att låta bli sånna snyggingar som oss! :P
Nje, sluta röka blir det nog knappast, men jag försöker dra ner genom att inte röka på arbetstid i alla fall, vilket är ganska svårt. :)

Tezzla sa...

Det är ju bra! Heja heja! Vi behöver finnas till länge här på jorden så vi hinner med alla grejer vi skall göra! Med rivstart sommaren 2010..kul kommer det bli!

Tjejtjejen sa...

Det har redan börjat gumman! ;)