19 april 2010

Första dagen på andra veckan

17:43
Dagen började verkligen svinbra med en liten försovning på 2,5 timma. Men jag kom ner till jobbet i alla fall. Vårstädningen har fortsatt, så nu är det helt klart i Teaterplantaget också. Fick påbörjat vårstädningen i Rydholm idag. Robban med krattan i högsta hugg och jag med lövblåsen. Det är ganska kul faktiskt att folk tittar så när jag använder lövblåsen. Är väll ganska ovanligt att se en tjej som kör lövblås antar jag.. Men jag fullkomligt älskar den!
Var precis ute och rökte och pratade med min fastighetsskötare om min gräsmatta. Om jag fattade honom rätt så kanske jag får min vilja igenom och får lite jord och gräsfrön här framöver. Nu höll han ju faktiskt t o m med mig om att det inte är mycket gräsmatta jag har. Men det ska jag se till att ordna.
Imorgon kommer tydligen askmolnen från vulkanen i Island in över Sverige. Ska bli kul och se om det stämmer och hur mycket aska det blir i så fall. Jag vet inte om jag är orolig eller inte för detta med vulkanerna. På sätt och vis känns allt lite överspelat, samtidigt som jag tänker lite på inkaindiandernas spådom. Eftersom Katla har kommit igång efter denna vulkanen tidigare, och då efter ett par år så kan faktiskt Katla komma med ett utbrott 2012. Men knappast så jorden går under. Ne, i detta avseende så vet jag inte vad jag tror. Jag är i alla fall glad att jag lever, mår bra och har ett underbart jobb just nu och har en underbar sommar framför mej. Man ska leva i nuet!? Ne, nu ska jag sätta igång med kvällens arbetsuppgifter.

22:26
Konstigt nog har jag inte fått gjort så mycket ikväll. Har iofs fått tömt min ogräskorg, lagat mat och bokat tid till besiktning, alltid nått. Jag borde egentligen diska också. Men tror jag skiter i det idag, så kan jag ta en dusch istället och koka några ägg som pålägg för imorgon. Konstigt vad mycket bra musik jag hittat de senaste dagarna och i helgen. Tråkigt nog finns de såklart inte på Spotify. Spotify har mestadels stora artister och jag älskar ju amatörmusik och artister som är lite mindre kända. Men jag får hålla mej till godo med youtube med dem låtarna.
Nu blir det till att hoppa in i duschen.

00:14
Duschad och klar. Äggen kokade. Maten i kylen. Klockradion inkopplad och alla alarm ställda. NU ska jag sova!

Inga kommentarer: