18 april 2010

Sunny Sunday!

10:39
Har kommit mej upp och satt Fronda - F.R.O.N.D.A på repeat. Funderar på vad jag ska börja med idag. Blir nog en cigg och sedan bädda rent sängen. Plocka ur diskstället också. Får fixa klart väskorna som ligger i badkaret sen och även baka lite bröd.. Har en hel lista på saker att göra. Lets get this party started! ;)

11:24
Sängen renbäddad! Kommer sova som en prinsessa inatt! :) Drar mej in i badrummet och tvättar klart väskorna..

12:27
Har fått sköljt upp väskorna nu, så dom får la hänga på tork i badrummet ett par dagar innan de har torkat ordentligt. Nu ska de jäkla kryddburkshållarna upp på väggen! Annars blir det väll aldrig av!

13:00
Kryddburkshållarna är på plats, blommorna är vattnade och disken är diskad. Nu ska jag ta mej ett glas flädersaft och vara vuxen nog att deklarera och sen göra reklamlappar åt mormor.
What's in your head zombie?

15:16
Reklamlapparna är klara och skickade till mamma. Deklarationen är inskickad. Då var det ju det om jag ska ta och börja baka lite gott bröd kanske. Det är verkligen mumma med hembakt bröd.
Har åter igen kärat ner mej i en låt, Ras Cricket - Skin. Synd bara att den inte finns på Spotify. Får starta om den hela tiden på youtube istället :(
Ne, nu ska jag få tummen ur och komma igång igen.

15:52
Har precis talat om för mamma hur mycket jag älskar henne. Jag har alltid förr varit fruktansvärt dålig på att tala om för mina närmaste hur mycket de betyder för mej. Men det blir lättare och lättare för varje år. Jag känner att jag blir stabilare i mej själv och då är det också mycket lättare att kunna visa min kärlek och omtanke till de människorna som betyder mycket för mej. Alla behöver få höra att de är behövda och älskade. Mer kärlek åt folket!

16:56
Sådär ja, nu står degen på sin första jäsning. Då var den stora frågan vad jag ska göra under tiden. Men tror nog jag ska ta och dra ner lite dokument från fronter innan man blir avstängd från skolans server.

19:28
Sista plåten står i ugnen och det doftar underbart gott i hela lägenheten.
Jag funderar på om jag kanske skulle börja vara lite kreativ igen. Har ju Marilyn Monroe-tavlan i rörpärlor som är halvklar. Kanske skulle få tummen ur någon dag och göra klart den. Tror den kommer bli riktigt grym!
Men det finns så mycket jag vill göra egentligen. Det märks verkligen att det är vår och att skolan är slut. Jag är så full med idéer och energi. Jag känner själv hur jag nästan strålar. Och bättre kommer det förhoppningsvis bli desto mer jag kommer i ordning och kommer in i rutinerna igen.
Tänkte precis skriva att jag längtar efter att våren/sommaren skall börja så att allt roligt kommer igång. Men våren är redan här och det har redan börjat! Jag känner en lycka och kärlek till livet och solen. Må det fortsätta vara en bra och rolig vår/sommar. Om det fortsätter på detta sättet så kommer jag aldrig glömma sommaren 2010. Mitt och Thess år! Nu jävlar gumman ska vi leva livet! :)

00:16
Ja, jag vet att det är dags att sova nu egentligen. Men måste bara printa ner vad jag har kommit till insikt med idag. (Jag kommer till insikt med saker nästan varje dag, det märks att jag börjar kunna släppa stress, och kommer tillbaka till mej). Jag har kommit på vilket jävla as jag har varit mot mina vänner och min släkt de senaste åren. Jag har knappt träffat någon. Mest suttit instängd i lägenheten och arbetat med mina skoluppgifter. Har nästan tagit död på mej själv för att jag har varit så överambitiös med skolan. Det lönade sig visserligen på betyget, men nu skäms jag faktiskt. Nu ska jag se till att träffa alla som jag inte har kunnat träffa, umgås med mina vänner och hitta på saker och ting. Nu kanske jag kan bli den underbara människan jag vill vara och egentligen är.
Nu blir det sängen så jag orkar med jobbet imorgon. Jag älskar trots allt mitt jobb! <3
Good night sweet heart well its time to go...

Inga kommentarer: