17 april 2010

En oplanerad lördag.

15:29
Vinden viner utanför. Solen tittar fram in emellanåt mellan molnen och jag har höjt volymen på datorn rejält och sjunger med i The Cranberries - Zombie och plockar in all ren tvätt i garderoben.

15:38
Alla kläder inplockade i garderoben. Har kommit på att jag kanske borde gå igenom alla kläder och se om jag kanske ska slänga en del gammal skit. Ska nog plocka iordning i hallen först.
Läste precis ett bra citat; "Tänk mera på vad du kan göra framöver än på vad du har gjort!". Så sant som det är skrivet! Fortsätter med hallen och lyssnar på The Kristet Utseende - Tommy Tommy.

15:54
Har dammsugit i hallen och plockat iordning. Nu blir det till att röja ut lite kläder ur garderoben. Ut med det gamla in med det...??? The Verve - Bitter Sweet Symphony nu...

17:29
Har gått igenom de flesta kläderna. Bara byxor/skjortor kvar att gå igenom, och jag antar att det inte är något att kasta där. Ska kolla igenom högen av väskor också.. Där finns nog mycket att göra sej av med, om inte annat så behövs nog de andra tvättas. Sen har jag en garderob i förrådet också med massa kläder. Har faktiskt ingen aning om vad som finns där. :S
Man får lätt nostalgitrippar när man går igenom kläder. Mycket är fruktansvärt gammalt och man minns tillbaka till olika händelser. Riktigt kul faktiskt! Här snackar vi om tjejen som tycker att allt är roligt! Haha!

18:12
Har gått igenom alla väskor och har väll lagt hälften åt sidan. Ska skicka iväg dem till morsan, så kan hon sälja dem på returen istället. De som jag tänker behålla ligger i blöt i badkaret. Jag hittade min gamla Jolly Roger- väska, blev faktiskt riktigt glad, men vet inte om jag kommer komma att använda den.
Jag måste erkänna att det är inte mycket som slår avslagen Coca Cola. Det är ruskigt gott! Nu till att fortsätta med garderoben i förrådet. Vet inte vad det är med mig, men energin verkar inte ta slut idag. :)

19:09
Kollade lite i garderoben i förrådet, men var inget att rensa bort där, inte just nu i alla fall. Har fått i mej lite mat och känner mej lite lätt småslö, men jag kommer nog igång snart igen. Ska börja med en cigg, så kanske jag skulle bäddat rent sängen sen och få upp lite fler kryddburkshållare på väggen i köket. Ordning och reda, pengar den 27:e...??? HAHA!

02:42
Blev inte renbäddat och det blev inga fler kryddburkshållare på väggen i köket.. Istället fastnade jag vid datorn och har lyckats få i mej tre glas vin och är inne på mitt fjärde. Försöker göra allt för att släppa, men det är fan inte lätt... Jag är sjuk i huvudet, men jag kan faktiskt inte hjälpa det... Tiden reder sig själv som det så fint heter... Men jag kommer i alla fall se till att vara så sysselsatt som möjligt för att tänka så lite som möjligt. Nu ska jag i vilket fall plocka upp lite skit från golvet innan det är dags att sova. Over and out!

Inga kommentarer: